Cautarea vocala in cadrul e-commerce

Cautarea vocala a devenit foarte populara in ultima vreme. Smartphone-urile au devenit un instrument esential in viata de zi cu zi, iar, ca rezultat, cautarea vocala a inceput sa fie o functie ce nu ar trebui ignorata pe viitor. Cautarea vocala creste in mod exponential si devine din ce in ce mai populara in randul tuturor grupelor de varsta.


Ce este cautarea vocala?

Cautarea vocala este o tehnologie de recunoastere a vocii care permite utilizatorilor sa efectueze cautari vorbind, in loc sa tasteze.


In prezent, dispozitivele care folosesc cautarea vocala, cum ar fi Amazon Echo, Siri si Google Home, ne ajuta in cadrul activitatilor zilnice. Prin intermediul acestora putem scrie liste de cumparaturi, putem fi ghidati prin oras, si, poate in curand le vom putea cere recomandari de produse.

Google voice search iPhone

Exista o serie de avantaje pentru retailerii de e-commerce care provin din cautarea vocala. Vom discuta despre 3 dintre cele mai importante:

1. O experienta de cumparare mai buna

Experienta clientilor poate fi imbunatatita in mai multe moduri folosind cautarea vocala. Cel mai de remarcat este printr-o experienta mai simpla si mai rapida. Toata lumea adora dispozitivele usor de folosit, care ajuta, de asemenea, la economisirea timpului. Cautarea vocala este hands-free si este intotdeauna disponibila, ceea ce este foarte convenabil. Chiar mai mult, nivelul de personalizare este crescut, deoarece dispozitivele recunosc vocile individuale si raspund preferintelor lor.

2. Cresterea numarului achizitiilor de pe dispozitive mobile

Clientii pot rasfoi si cumpara produse mai rapid atunci cand folosesc tehnologia de recunoastere a vorbirii. Conform unui raport eMarketer, „Pana in 2021, vanzarile de e-commerce de pe un dispozitiv mobil vor reprezenta 58,9% din totalul vanzarilor de e-commerce”.

3. Gasirea mai usoara a magazinelor

Cu ajutorul geolocalizarii, puteti crea anunturi si reclame in functie de locatie. Aceasta inseamna ca puteti trimite mesaje directionate unui anumit public. Utilizand GPS-ul, clientii isi gasesc magazinul si s-ar putea sa incheie o achizitie.

Constientizarea tehnologiei vocale este ridicata. Conform unui studiu PWC, doar 10% dintre respondenti nu erau familiarizati cu produsele si dispozitivele cu cautare vocala. Din cei 90% care sunt constienti de cautarea vocala, 72% au spus ca au folosit un asistent vocal.


Devices

Voice assistant

O experienta de cumparaturi pozitiva poate insemna loialitate mai profunda si mai multi bani cheltuiti. Un set de 25 de cuvinte cheie declanseaza aproximativ 20% din toate interogarile de cautare vocala, deoarece majoritatea cuvintelor sunt fie cuvinte de intrebare, fie adjective.

Trigger words
Source

Cum sa profitati de cautarea vocala in e-commerce

In primul rand, intelegeti obiceiurile consumatorilor. In acest fel, puteti proiecta o strategie eficienta pentru imbunatatirea vanzarilor generate de cautari vocale. Intr-adevar, trebuie sa va optimizati site-ul pentru cautarile vocale, lucru pe care multi retaileri il uita. Adaptati continutul pentru a putea fi cautat vorbind. Cele mai populare cautari sunt cele sub forma de intrebari. In plus, interogarile de cautare vocala sunt mai lungi decat interogarile text.

Voice and text queries

Mai mult, nu ignorati SEO local. Expresii precum „langa mine” sunt intrebari populare. Consumatorii cumpara prin voce, iar aceasta este o oportunitate pentru companiile locale sa creasca. Asistentii vocali analizeaza datele solicitantului si ale celor cu profiluri similare pentru clienti si fac recomandari proactive.


Conform unei statistici digitale Perficiente, majoritatea oamenilor folosesc comenzi vocale atunci cand sunt acasa singuri si cu prietenii, sau cand se afla singuri la birou.

Environments for voice search

Cautarea vocala este inca in curs de dezvoltare. In consecinta, acesta prezinta inca unele dezavantaje, cum ar fi lipsa de precizie, dificultati cu anumite accente si interferenta zgomotelor de fundal.


In ciuda tuturor acestor lucruri, mai multi consumatori adopta tehnologia de recunoastere a vocii, ceea ce duce la imbunatatiri pe termen lung. Pentru e-commerce, cei care adopta timpuriu aceasta tehnologie, si cei care isi optimizeaza continutul vor avea cel mai mult de castigat.