Este e-Commerce-ul viitorul retailului?

Recent am intrat in anul 2019. Perceptia timpului este diferita fata de cum era acum 10 ani, pare ca trece mai rapid. Cum sunt oamenii afectati de toate aceste lucruri?


Multumita faptului ca ritmul vietii devine din ce in ce mai rapid, cu totii am inceput sa pretuim din ce in ce mai mult timpul. Acest lucru a dus la o dezvoltare majora a comertului online datorita faptului exista din ce in ce mai putin timp de petrecut in magazinele fizice.

Inteligenta artificiala in e-commerce

„Artificial intelligence does a job we weren’t necessarily crazy about doing anyway, it does it quietly, and well, and then we take it for granted.” – Seth Godin Tehnologia aduce schimbari semnificative asupra obiceiurilor de cumparare. E-commerce-ul imbunatateste intreaga experienta de vanzare-cumparare, atat pentru vanzatori, cat si pentru cumparatori. De ce sa alegi platforma Eva … Continue reading


Studiile arata o crestere foarte mare a comertului online in randul consumatorilor de toate varstele, lipsa timpului incurajand cautarea alternativelor online. Pentru a facilita acest proces, companiile de distributie si-au diversificat oferta, introducand multiple optiuni, cum ar fi livrarea rapida.


In ciuda temerilor legate de comertul online (de exemplu furtul informatiilor de pe card sau imposibilitatea de a returna produsele cumparate), acesta s-a dezvoltat pe parcursul anilor si probabil va mai creste pana cand piata va atinge potentialul maxim.

Trenduri e-commerce pentru 2019

Pe masura ce ne apropiem de sfarsitul primului trimestru al anului 2019, este momentul perfect sa discutam despre trenduri manifestate in e-commerce. Interactiunea si cumpararea de produse este in prezent un ciclu 24/7. Din aceasta cauza, customer journey-ul s-a adaptat, imbinand atat partea de online, cat si cea de offline. Se estimeaza ca la nivel … Continue reading


Principala intrebare desprinsa din acest scenariu este ”Ce se va intampla cu magazinele traditionale? Vor disparea?”. Raspunsul este unul simplu: fie se adapteaza, fie vor disparea de pe piata. Pe masura ce optiunile cumparatorilor se inmultesc, ofertele comerciantilor trebuie extinse.


Solutia pentru comerciantii activi doar in mediul offline, dar care doresc sa targeteze consumatorii din mediul online este dezvoltarea unei platforme de e-commerce. Acest lucru este important in special pentru business-urile mici si mijlocii deoarece, de obicei, acestea au un numar limitat de consumatori (datorita unor factori cum ar fi aria teritoriala in care activeaza, populatia, conexiunea cu alte localitati, puncte de interes turistic in apropiere), dar nu trebuie ignorata nici de business-urile mari care vor sa fie cu un pas inaintea pietei si sa inteleaga comportamentul cumparatorilor.


O platforma e-commerce este de fapt o platforma online unde consumatorii pot cumpara bunuri folosindu-se de un dispozitiv, cum ar fi laptop, telefon sau tableta.

Avantajele unei platforme de e-Commerce:

  • Aria de consumatori devine imediat mult mai larga deoarece sunt depasite cu usurinta limitarile geografice;
  • Expunerea de care se bucura compania devine din ce in ce mai mare cu ajutorul motoarelor de cautare (in special daca sunt optimizate cuvintele cheie dupa care se face cautarea online);
  • Comportamentul de cumparare poate fi urmarit, analizat si invatat pentru a putea crea oferte personalizate pentru fiecare client;
  • Oferta companiei va fi disponibila 24/7, ceea ce reprezinta un avantaj intrucat consumatorii pot accesa web site-ul in intervalul orar potrivit pentru ei, in loc sa fie limitati de programul magazinelor fizice;
  • O platforma este foarte usor de utilizat;
  • Sunt permise multiple metode de plata (cu cardul, printr-o aplicatie, plata la livrare);
  • Platforma poate fi personalizata in asa fel incat sa se potriveasca perfect oricarui model de business;
  • Se pune la dispozitie ajutor in activitati precum emiterea de facturi, gestiunea stocurilor, stocarea informatiilor;
  • Clientilor le este oferita o cantitate importanta de informatii despre produse;
  • Per total poate aduce o crestere semnificativa a vanzarilor.


Rezumand in cateva cuvinte, detinerea unei platforme e-commerce pentru o companie mica si mijlocie este modalitatea cea mai buna de a va asigura ca exista mai putine limitari decat in cazul in care singurul punct de vanzare ar fi un magazin fizic.


Intr-adevar, multi consumatori inca vor prefera sa cumpere din magazinele fizice, in special anumite categorii de produse (de exemplu bijuterii), dar numarul oamenilor care graviteaza catre platformele online nu trebuie ignorat. Desigur, exista anumite aspecte pe care cumparaturile online nu le pot inlocui (atingerea produsului, componenta sociala atasata procesului de shopping), dar se fac eforturi pentru a diminua discrepantele pe cat de mult posibil (de exemplu unele magazine permit clientilor sa comande un numar de obiecte de imbracaminte, sa le probeze, sa plateasca doar ce vor sa pastreze si sa returneze celelalte obiecte).


Pe masura ce lumea evolueaza si lucrurile se schimba, tine de fiecare dintre noi daca dorim sa tinem pasul sau nu. Dar, in calitate de persoana responsabila de un business, refuzul pe a accepta realitatea schimbarilor sau pur si simplu ignorarea acestora poate afecta nu doar viata individuala de zi cu zi, ci sa cauzeze si importante pierderi monetare.

Surse: TheNextScoop.com, VertoAnalytics.com, CreditCards.com

in categoria: Blog