Importanta social media in mediul business to business

Social media are un impact semnificativ in viata de zi cu zi, fiind un instrument esential de comunicare. Realitatea este ca in mediul business to business oamenii nu cumpara de la companii inainte sa le verifice online. Am redat in acest articol noua motive pentru care folosirea social media in sfera business to business este importanta.

iPhone

1. SEO si crearea de legaturi

Linkurile publicate pe profilele de social media business to business imbunatatesc clasificarea site-ului web in cadrul motoarelor de cautare. Un clasament superior inseamna o sansa mai buna ca potentialii clienti sa afle despre companie.  

2. Generarea de leaduri

Conectarea si interactiunea cu clientii reprezinta o parte cruciala a strategiei de business. Acestea se pot realiza cu ajutorul social media. Este importanta prezenta pe diferite retele unde se gaseste publicul-tinta. LinkedIn este considerat ca fiind cel mai eficient generator de leaduri. Este folosit de profesionisti si de alte businessuri, de aceea este oportunitatea perfecta de a targeta audienta dorita.

Effectiveness Ratings for B2B Social Media Platforms

3. Cresterea expunerii si a brand awareness

Brand awareness este nivelul de cunostinte legat de companie. Brand awareness este crucial pentru companie deoarece poate face diferenta dintre succes si esec. Consumatorii sunt mai atrasi de o companie ale carui produse le cunosc, fata de perspectiva de a cauta altceva necunoscut. Distribuirea de continut interesant atrage atentia audientei, care la randul ei poate distribui acele informatii, crescand expunerea.

4. Devii relevant prin utilizarea de marketing in timp real

Marketingul in timp real este bazat pe evenimente ce se intampla intr-un timp scurt fata de momentul postarii. Majoritatea persoanelor se citesc stiri prin intermediul retelelor sociale, de aceea este usor de ajuns la audienta.

Content distribution channels

5. Amplificarea reachului atins de continut

Marirea reachului canalelor de social media creste sansele ca informatiile postate sa fie vazute de mai multe persoane si sa atraga pe website mai multi vizitatori care pot deveni clienti.

6. Micsorarea costurilor de marketing

Comunicarea prin intermediul canalelor traditionale (printuri, TV, radio, e-mail direct) in mediul business to business este scumpa si de multe ori nu foarte folositoare deoarece nu ajunge doar la audienta dorita. Investitia monetara intr-o campanie de social media este o solutie pentru aceasta problema deoarece, in primul rand, permite setarea audientei. De asemenea, se pot urmari si analiza rezultatele pentru a se face ajustarile necesare.

7. Autenticitate, umanizarea companiei

Este bine sa fie exprimata personalitatea reala a business-ului prin social media. Clientii nu sunt interesati de postari in stilul corporate. Aratati cum aderati la valorile companiei, prezentari echipa care alcatuieste compania catre followeri.

8. Incurajarea engagementului

Platformele de social media sunt mai mult decat un instrument de comunicare unidirectionala. Folosirea lor in acest sens capteaza atentia publicului pe o durata de timp scurta. Incurajarea audientei sa interactioneze prin conversatii cu compania si construirea unei relatii puternice cu clientii sunt mult mai indicate pe termen lung. Comunicarea este modalitatea de a capta atentia consumatorilor si a livra mesajul companiei, acest lucru ducand la o audienta mai larga si transmiterea mesajelor dorite mult mai usor.

Digital around the world 2018

9. Oferirea de suport tehnic

Social media a conectat companiile cu clientii. Mai multi oameni apeleaza la Facebook si Twitter sa rezolve probleme cu o companie, in loc sa sune la sediul acesteia. Este vital pentru o companie sa fie excelenta si responsiva prin oferirea de suport prin intermediul canalelor sociale.

La final redam inca o data ideea principala a articolului: companiile nu trebuie sa subestimeze beneficiile ce vor reiesi din utilizarea social media, chiar si in mediul business to business. Urmatoarea imagine arata cum influenteaza emotiile procesul de cumparare in mediul business to business.

How emotion influences B2B buying

Surse folosite pentru scrierea acestui articol: Hootsuite, Digital Doughnut, Forbes, Ironpaper, Smart Insights, SVM Solutions, UpCity.