Top 10 mituri de e-commerce explicate

E-commerce devine din ce in ce mai popular in fiecare an. Statisticile arata o crestere a numarului de persoane care aleg sa faca shopping online. Exista multe mituri despre e-commerce, atat din perspectiva clientului, cat si a businessului.

Am creat o lista de 10 mituri comune de e-commerce pentru businessuri si le-am explicat.

E-commerce

1. Este usor

Multi oameni cred ca detinerea unui business de e-commerce este usoara, dar realitatea este diferita. Exista multe obstacole care trebuie depasite. Daca deschideti un magazin online nu inseamna ca vor aparea imediat clienti. Trebuie sa aveti grija nu doar de site, ci si de alte aspecte precum customer service, marketing, logistica, taxe, dificultati tehnice, optiuni de livrare etc.

2. Trebuie sa va concentrati pe vanzari globale inca din prima zi

Poate fi tentant sa targetati potentialii clienti din toata lumea, dar nu este abordarea ideala pentru inceputul unui business. Un beneficiu considerabil al e-commerce-ului este acela ca puteti expune businessul catre consumatorii de pe tot globul. Dar, in special la inceput, este bine sa va concentrati pe piata locala, si dupa ce v-ati stabilit prezenta si practicile, puteti incepe sa va extindeti catre piete internationale. SEO este esential pentru a vinde atat local, cat si global.

3. Este gratuit

Chiar daca incepeti prin a va gazdui magazinul online pe o platforma de tip open, in final veti avea costuri. Acestea include costurile monetare (de exemplu pentru marketing si advertising), dar si non-monetare (de exemplu timpul petrecut lucrand la taskuri care ar fi fost realizate de developeri in cazul in care ati fi ales o solutie custom).

4. Fotografiile primite de la producator sunt suficiente

De obicei, producatorii ofera imagini stock catre toti vanzatorii. Daca doriti sa va diferentiati, ar trebui fie sa va ocupati de fotografii personal, fie sa apelati la ajutorul unui fotograf profesionist. Asigurati-va ca oferiti clientilor cat mai multe detalii despre produs.

5. Trebuie sa am cele mai mici preturi

Pretul nu este singurul aspect luat in considerare de clienti in cadrul procesului de decizie. Acestia iau de asemenea in considerare designul website-ului, cat de responsiv este acesta, informatii complete despre cum pot comanda, livrare, reviewuri etc.

6. Personalizarea este pierdere de timp

Clientii au un set personal de criterii dupa care se ghideaza atunci cand fac o achizitie. Acesta este motivul pentru care trebuie sa comunicati cu fiecare in functie de nevoile lor individuale. Aceasta problema poate fi rezolvata prin oferirea unui grad inalt de personalizare tuturor celor care viziteaza siteul. Asigurati-va ca aveti algoritmi de recomandare foarte buni.

7. Produsele mele sunt excelente, de aceea nu este nevoie sa le promovez

Unii oameni sustin ca “word of mouth” (recomandarile din partea cunoscutilor) inca este cea mai buna forma de advertising. Intr-adevar, “word of mouth” este foarte puternic, dar nu ar trebui sa fie singura modalitate prin care potentialii clienti sa afle de dumneavoastra. Chiar daca aveti cele mai bune produse, oamenii trebuie sa stie despre ele. Altfel, businessul dumneavoastra se va inchide. Construiti o strategie de marketing buna si urmati-o.

8. E-mail marketing nu este important

Nu subestimati puterea e-mail marketingului. Inca este una dintre cele mai eficiente metode de a converti potentialii clienti in clienti. De asemenea, este usor de folosit, ieftin si eficient. Puteti sa personalizati continutul in concordanta cu nevoile audientei. Multumita telefoanelor mobile, oamenii inca is verifica des e-mailul. Asigurati-va ca nu trimiteti prea multe e-mailuri (zilnic este prea mult), dar nici prea putine (o data pe luna nu este suficient).

9. Veniturile sunt singurele de care trebuie sa fiti interesati

Scopul final al unui business este profitul, dar trebuie sa fiti atenti si la alti indici, cum ar fi rata de conversie, bounce rate, traficul pe fiecare canal si durata fiecarei sesiuni. Este esential sa stiti ce procent de trafic este convertit in clienti, cat de mult timp este petrecut pe fiecare pagina, de unde provine traficul web si cat de mult timp petrec pe site potentialii clienti.

10. Utilizatorii de dispozitive mobile nu devin clienti

In ultimii ani, traficul online de pe dispozitive mobile a crescut in mod semnificativ. Asigurati-va ca website-ul este optimizat pentru dispozive mobile, altfel veti pierde clienti in favoarea competitorilor care au lucrat la acest aspect.